Goma dressing til and og rispapir13

Hver gang jeg er i København skal jeg en tur på Sticks and Sushi. jeg er helt tosset med deres ruller med and og goma dressing. Hvergang køber jeg en lille bøtte gomadressing med hjem, og hvergang syntes jeg det er alt alt for dyrt. 
Så, nu er det tid til at lave min egen. Efter lidt søgen rundt fandt jeg http://sumokitchen.com som er en japansk pige der bor i Australien og hun laver hendes egen Goma dressing. Inspireret af hende gik jeg derfor igang. Jeg havde ikke præsis de ingredienser hun brugte, men er nu super godt tilfreds med resultatet. 

Du skal bruge:
1 lille gulerod
1 lille løg
1 fed hvidløg
3 spsk sesam frø
2 spsk rør sukker
1 spsk jordnøddeolie
1 1/2 dl olivenolie
1/2 dl ris eddike
3/4 dl soja sauce


Hak løg, hvidløg og gulerod fint, og put det i blenderen sammen med sesamfrø. 
Put derefter alt væsken ovenpå, og blend det hele sammen til det er en fin masse. 
Smag til :)


Perfekt til at spise sammen med friske forårsruller med and, eller til at hælde over en salat. 

Kan holde sig ca. 10 dage i køleskabet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar